Organisatie - 1 januari 1970

Internetbellen nog niet probleemloos

De problemen met bellen via internet zijn nog steeds niet voorbij. Netwerkoperator Vocalis legt daarom deze week zelfs huisbezoeken af om storingen bij studenten thuis te verhelpen. De Stichting Flatoverleg overweegt juridische stappen als de problemen niet op afzienbare termijn zijn opgelost.

Bij de Stichting Flatoverleg (SFO) komen nog steeds klachten binnen. Ze gaan bijvoorbeeld over een slechte kwaliteit van de lijn, onbereikbaar zijn, problemen met voicemail en niet kloppende rekeningen. Ook klagen mensen over de extra kosten voor mobiel bellen en slechte service en informatie. ,,Sommigen verzuchten zelfs dat ze de telefoon weer gaan inleveren’’, meldt Albert de Bakker namens de SFO. ,,Mijn indruk uit de klachten is dat het wel iets beter gaat, maar dat het nog een verre van goed systeem is’’, aldus de Bakker.
In een poging de klachten over rekeningen op te lossen heeft netwerkoperator Vocalis deze week het factureringssysteem vervangen. Het probleem dat computer en telefoon niet tegelijk te gebruiken waren lijkt voor een deel verholpen met het extra schakelkastje dat de internetbellers afgelopen week konden ophalen. Hoewel een klein deel van de mensen door typefouten geen e-mail hierover van Vocalis ontving, heeft driekwart het kastje inmiddels opgehaald bij telefoonwinkel Tell Me, die de uitgifte regelt. Bij mensen die daarna nog last hebben van storingen gaat de operator op huisbezoek. Bij Maarten Koenders van de telefoonwinkel zijn in ieder geval tien mensen bekend waarbij dat deze week gebeurt. ,,Het is nog onduidelijk waarom, maar de meeste klachten kwamen van de Haarweg.’’ | Y.d.H.

Re:ageer