Internationaal Food Festival tijdens start academisch jaar

Lokale ondernemers organiseren op 6 september een Internationaal Food Festival op het Forumplein. Ze verkopen internationale gerechten in foodtrucks.
Marijn Flipse

© Theo de Vries

Sinds 2016 kunnen cateraars met hun foodtruck op het Forumplein terecht, maar de omzet viel tegen en de gewenste drukte bleef uit. Toch wil initiatiefnemer Theo de Vries doorgaan met foodtrucks op het Forumplein, maar dan in de vorm van evenementen tijdens de zomermaanden. “Begin april stonden we bij One World Day en dat was een groot succes. Misschien kunnen we er ook staan tijdens evenementen van 100 jaar WUR bijvoorbeeld. Studenten willen ook wel eens iets anders eten dan de maaltijden in Orion of Forum. Wij bieden die afwisseling met onze foodtrucks”,vertelt De Vries.

Er komen in totaal zes foodtrucks te staan met gerechten uit onder andere het Midden-Oosten, Brazilië en Indonesië. Het Food Festival duurt van 10.00 tot 18.00 uur.