Organisatie - 5 november 2010

Ingezonden bericht: Rij bij WUR shop

tekst:
Gastredacteur

Ik stoor mij aan het begin van elke nieuwe periode weer aan de immens lange rijen voor de WUR-shop. Het is een steeds weer terugkerend fenomeen dat de WUR-shop nu toch wel zou moeten kunnen anticiperen elke periode. Met het groeiende aantal studenten aan de WUR en VHL zal dit probleem alleen maar toenemen; een schrikbarend vooruitzicht.

Het is niet alleen een probleem voor de arme studenten die in die rij moeten staan maar ook voor docenten en het lesniveau.
In de eerste week hebben zij namelijk allemaal studenten in de collegebanken zitten die gewoon nog geen boeken hebben kunnen kopen en daarom van het begin af aan achter zullen lopen. En dat terwijl er redelijk simpel iets aan gedaan kan worden. Ik zal een paar suggesties geven. Ten eerste, zorg dat de boeken er al een paar weken voor het begin van de nieuwe periode zijn, laat dit weten aan de studenten en promoot deze vroege verkoop. Ik heb in de eerste paar jaren van mijn studie een paar keer tevergeefs geprobeerd boeken vóór het begin van de nieuwe periode te kopen en wacht sindsdien dus maar tot week twee van de nieuwe periode als de rijen weer weggeëbd zijn en ik zeker weet dat de boeken voorradig zijn.
Ten tweede, gebruik aan het begin van elke periode een tijdelijke, (eventueel mobiele) extra kassa. Op deze maner worden studenten twee keer zo snel geholpen en duurt het een stuk minder lang voordat iedereen zijn of haar boeken heeft. Op de lange termijn zal gekeken moeten worden naar  een grotere ruimte voor deze WUR-shop. Mischien in het toekomstige Orion? / Geert Koster, student

Re:ageer