In beeld

In de rij voor kaartjes Palmintocht

In acht verschillende kroegen een biertje drinken voor maar tien euro. Daarvoor staan studenten wel een paar uurtjes in de rij.
Koen Guiking

In de rij voor kaartjes voor de PalmintochtRustig een kaartje leggen en wachten tot de kassa open gaat

Foto’s: Remo Wormmeester

Om 12 uur startte de kaartverkoop voor de Palmintocht, die plaatsvindt op woensdag 4 november. Binnen een uur waren alle 600 kaartjes weg.

De eerste kroegtijgers zaten al om 8 uur ‘s ochtends voor de deur bij café De Vlaamsche Reus. Ze hadden een schaakspel meegenomen om de tijd te doden. In de loop van de ochtend groeide de rij tot aan de kerk.

Velen kwamen goed voorbereid. Kaartend op klapstoeltjes, hangend in een zitzak of turend in een puzzelboekje wachtten de studenten (en niet-studenten) tot de kerkklok twaalf maal sloeg en de kassa open ging. Ze hadden hun eigen thermosflessen met warme drankjes meegenomen, maar de wachtenden kregen ook een soepje aangeboden door het bierbedrijf dat volgende week de eerste vaten Dobbelpalm Wageningen binnenrijdt. Met paard en wagen.

Panorama van de rij op de Markt