Imares wil in oude Zeevaartschool

De drie Imares-vestigingen in Den Helder en op Texel trekken mogelijk samen in de voormalige Zeevaartschool in Den Helder. De ASG-directie is daarover in gesprek met de Woningstichting, de eigenaar van het gebouw.
Roelof Kleis

Daarmee staat nieuwbouw op het schiereiland Harssens nabij de aanlegsteiger van de boot naar Texel voorlopig op sterk water. Dat bevestigt directeur bedrijfsvoering van ASG Menno van Manen. Imares is al jaren bezig om nieuwbouw op Harssens te realiseren. Op de korte termijn lijkt dat niet haalbaar. Van Manen: ‘Nieuwbouw zit nog steeds vol onzekerheden. Er is oppositie van de exploitant van de veerdienst TESO en er zijn nog hobbels te nemen in de bestemmingsplanprocedure.’

Bovendien duurt volgens Van Manen nieuwbouw langer dan de huidige optie. ‘Wij hechten er groot belang aan om de drie groepen zo snel mogelijk bij elkaar te brengen.’ De onderhandelingen met de Woningstichting lopen nog. Imares mikt erop begin volgend jaar in de Zeevaartschool te trekken. Voor de lange termijn blijft volgens Van Manen nieuwbouw een optie.