AID

‘Ik was die collegebanken even zat’ (video)

De Annual Introduction Days komen eraan. Komende vrijdag gaat editie 2017 van start. Voor het AID-bestuur en de tientallen vrijwilligers zijn het drukke tijden.
Vincent Koperdraat

© Vincent Koperdraat

Terwijl ze door Forum loopt, probeert Amy Kerssens te telefoneren en tegelijkertijd een portofoon te bedienen. Dat werkt niet, dus besluit de studente Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen eerst haar telefoontje af te maken.

Kerssens is voorzitter van het AID-bestuur. Voor haar is dit de week van de waarheid. Een jaar lang heeft ze de tijd gekregen om van de AID een succes te maken. Natuurlijk is het vrijdag ook wel spannend, want dan begint het festijn. Maar deze week kun je nog ‘problemen zien aankomen en tackelen’.

Waarom ze graag mee wilde doen aan het organiseren van de AID? ‘Omdat ik wel even klaar was met het zitten in collegebanken. Tijdens je studie ben je vooral theorethisch bezig en ik was gewoon toe aan iets praktisch. Dat is gelukt.’

Wil je Amy Kerssens aan de slag zien? Bekijk dan hieronder het filmpje.

Zenuwcentrum

In een kamer in Forum, waar Kerssens zojuist uit is gestapt, zijn ongeveer tien mensen aan het werk. De één gebruikt de computer om mails te beantwoorden, de ander moet letten op de spullen zoals portofoons en shirtjes. Er heerst een ontspannen sfeer en toch is iedereen scherp. De focus ligt op de opbouw van het terrein en alle werkzaamheden die daarbij horen.

Op het evenemententerrein zijn werklui bezig stalen pinnen in de grond te boren. Die zijn nodig om de grote AID-tent te verankeren. Benieuwd hoe zo’n tent wordt opgezet? Kijk hieronder naar een timelapse.

Verf

Vlak naast het evenemententerrein zitten vijf dames te verven. De één geeft een pijl een blauw-groen kleurtje, de ander is bezig een grote plank te verven. ‘Dat komt boven de bar te hangen’, vertelt Suzanne Brouwer. Ze is één van de tientallen vrijwilligers die het bestuur helpen. ‘Ik heb zelf niet zoveel met verven, maar het is leuk werk. En ook nog lekker in het zonnetje, dus daar is niks mee.’

Tent

Normaal gesproken is het opzetten van de AID-tent ook het werk van de vrijwilligers. Dit jaar heeft het bestuur gekozen voor een andere leverancier. Leuke bijkomstigheid is dat de verhuurder de tent zelf wilde opzetten. Kerssens: ‘Kunnen de vrijwilligers mooi op een andere klus worden gezet’.

De Annual Introduction Days 2017 gaan vrijdag van start. Kijkhiervoor het programma.

Lees ook: