AID

‘Ik voel me hier welkom’

Tijdens de AID is Resource ook aanwezig. Wij willen graag weten wie de nieuwe eerstejaars zijn en waar ze vandaan komen. Elke dag kun je van ons een aantal portretten verwachten.
Teun Fiers

Mark van Leeuwen

(foto: Guy Ackermans)

17 jaar, Student Bsc Biologie, uit Waddinxveen

Mark heeft voor Wageningen gekozen omdat biologie hier het beste aangeschreven staat van de Nederlandse universiteiten. Daarnaast vind hij de sfeer op de universiteit erg goed: “Ik voel me hier welkom.” Die ervaring heeft hij opgedaan op de open dag, meeloopdagen en nu weer tijdens de AID. Voor het vinden van een kamer hoefde Mark niet veel moeite te doen. “Een kennis van me wist hier iemand te wonen, en toen was het zo geregeld.”

Rosa van Beek

(foto: Guy Ackermans)

18 jaar, Studente Bsc Voeding en Gezondheid, uit Hilvarenbeek

“Deze opleiding kan ik simpelweg alleen maar in Wageningen doen, dus de keuze was simpel.” De groepsgenootjes van Rosa beamen dat ze ook voor hun unieke opleiding hierheen komen. Rosa legt uit: “Ik wilde iets met voeding gaan doen. Technische geneeskunde leek me ook wel interessant, maar uiteindelijk ben je daar toch te veel aan het opereren.” Rosa is nog op zoek naar een kamer, ze zoekt op de website van Idealis en andere internetkanalen. Tot nu toe zijn de hospiteeravonden nog niet zo succesvol, bovendien is het vaak ongemakkelijk: “Als je hospiteert onderga je echt een keuring, het is net een koeienmarkt.”

Zin om meer te lezen? Donderdag komt een gloednieuwe editie uit van het magazine van Resource met daarin onder meer portretten van eerstejaars.