AID

‘Ik vind het leuk dat de universiteit een campus heeft’

Tijdens de AID is Resource ook aanwezig. Wij willen graag weten wie de nieuwe eerstejaars zijn en waar ze vandaan komen. Elke dag kun je van ons een aantal portretten verwachten.
Milou van der Horst

Yela van Leeuwen

(foto: Sven Menschel)18 jaar, bachelorstudente Voeding en gezondheid, uit Alpen aan den Rijn.

Ondanks de regen en inactiviteit van haar groepje heeft Yela zin in de sportdag. Nog meer zin heeft ze om straks te studeren. Maar waarom heeft ze voor Wageningen gekozen? ‘Dit is de enige plek waar mijn opleiding is. En ik vind het leuk dat de universiteit een campus heeft. Er is gewoon een lekkere sfeer.’ Daarnaast is Yela ook te spreken over de groene omgeving. Als ze niet was ingeloot voor Voeding en gezondheid was ze Levensmiddelentechnologie gaan doen. Deze tweede keus was niet gebaseerd op de universiteit, zegt Yela. ‘Die studie sprak me ook aan.’ De aanstaand eerstejaars heeft een tijdelijke kamer gevonden maar is op zoek naar iets vasts. Heen en weer reizen is geen optie. ‘Ik heb geen zin om vroeg op te staan,’ aldus Yela. Als haar studie helemaal in het Engels zou zijn zou ze nog steeds voor Voeding en gezondheid kiezen. ‘Het beïnvloedt de inhoud niet, en het zou beter zijn voor mijn Engels.’

Diederik den Houting

(foto: Sven Menschel) 22 jaar, masterstudent Internationaal land- en waterbeheer, uit Woerden.

Wachtend tot de warming-up van de sportdag begint, vertelt Diederik over zijn masterkeuze. ‘Deze studie sluit goed aan bij mijn bachelor.’ De kersvers hbo-afgestudeerde van Ruimtelijke ordening en planologie had weinig zin in een schakeljaar. ‘Ik kon dezelfde studie ook in Delft gaan doen maar die studie is technischer. Ik zou dan een schakeljaar moeten doen en hier kon ik meteen beginnen.’ Daarnaast is Diederik te spreken over de mogelijkheden voor een buitenlandstage. Bovendien mocht hij zelf invulling geven aan zijn tweede jaar. Dat de master één van de Nederlandse topopleidingen is en dat de universiteit goed staat aangeschreven waren ook redenen om in Wageningen te komen studeren. Diederik wilde geen uren reistijd, en dus is hij afgelopen donderdag verhuisd. Hij kon tijdelijk een kamer onderhuren en zoekt nog een vaste kamer.

Zin om meer te lezen? Donderdag komt een gloednieuwe editie uit van het magazine van Resource met daarin onder meer portretten van eerstejaars.