Student - 30 november 2015

Idealis stuurt vloerenlegger weg

2

Idealis heeft de samenwerking met het bedrijf dat de vloeren verving op de Haarweg opgezegd. Het bedrijf communiceerde niet goed met de bewoners.

Vloerenlegger Haarweg weggestuurd

Pim Drenth op de nieuwe vloer. Foto: Lucas du Pré

‘We waren op de afgesproken werktijden van het bedrijf met de hele afdeling niet thuis’, zo vertelt Fleur Lugten. ‘Toen we thuis kwamen, bleek dat er niets was gebeurd. Het bedrijf heeft de vloeren er op een ander moment uit gehaald, toen juist wel iedereen thuis was.’ Ook de keuken ligt al een tijd lang overhoop, vertelt ze. ‘Ons huisfeest vond zelfs plaats op een vloer zonder vloerbedekking.’

Er waren meer afdelingen met klachten. Pim Drenth vertelt dat hij gewoon thuis was toen het bedrijf de vloer voor zijn kamer verving. ‘Ik wilde naar de keuken en voelde aan de vloer of die al droog was. Je ziet mijn vingerafdrukken nog in het cement staan. Na drie kwartier was de gang gelukkig weer begaanbaar.’

Idealis probeerde nog om nieuwe afspraken te maken met het bedrijf, maar dat mocht niet baten. ‘We vinden het heel vervelend dat het werk is vertraagd en dat de communicatie met bewoners niet is hersteld’, vertelt Corina van Dijk namens Idealis. ‘We betreuren het dat bewoners overlast hebben ervaren van deze werkzaamheden.’

Op plekken waar de oude vloeren al verwijderd zijn, maakt het bedrijf de klus nog af. De overige vloeren op de Haarweg zal een ander bedrijf vervangen. Zodra daar meer informatie over bekend is, informeert Idealis de bewoners.

Re:acties 2

  • Andere Haarwegbewoner

    Misschien moet Idealis in het vervolg ook eerst eens kijken waar bewoners behoefte aan hebben. Ze zijn de hele Haarweg gaan opknappen. Prima zou je zeggen.

    Vervolgens verven ze wel alle keukens geel. Ik heb nog niemand gehoord die het mooi vindt. Werkzaamheden worden (te) slecht gecommuniceerd. En ik kan me niet voorstellen dat deze gang van zaken met de vloeren niet handiger had gekund. Waarom niet een keer vaker de vloeren vervangen en er nu bijvoorbeeld een goede kwaliteit zeil in leggen? Veel sneller en met minder overlast te leggen en het zou me niks verbazen als dat mooier is. En misschien heeft Idealis er wel goed over nagedacht, maar waarom hebben bewoners hier dan nooit wat over gehoord? De SFO blijft ook stil.

    Een ander voorbeeld zijn alle problemen die er kort geleden zijn geweest met het sanitair. De schilders en kitters die er waren, waren eerste klas prutsers. Communicatie was er niet. Bovendien heb ik niet het idee dat de beheerder het werk controleert. Men zou eens moeten zien hoe de werkzaamheden er op sommige afdelingen uit zien. Overigens koos Idealis er dan (naar verluidt i.v.m. kostenoverwegingen en overlast) voor om de tegels niet te vervangen, terwijl dat volgens mij het enige was waar bewoners zich aan stoorden. Als deze tegels er nog eens 30 jaar op zitten, komt dat volgens mij niet goed.

    Reageer
  • Idealis huurder

    Zou Idealis vaker moeten doen.

    Reageer

Re:ageer