Hoog niveau bij drukke Campus Run (fotoserie)

De Campus Run trok gisteravond meer deelnemers dan ooit. En er werd ook sneller gelopen dan ooit. Joep Kluwen legde het parkoers het snelst af.
Roelof Kleis

Foto’s: Guy Ackermans

Precies 266 (voornamelijk) studenten waagden zich om klokslag zeven uur aan de maximaal twee rondjes over de campus. Dat is een record voor de Campus Run die voor de zesde keer werd gehouden. Niet over de beloofde vijf kilometer overigens. Het werden er 5,5, doordat het parkoers niet door maar om de tuin bij Atlas werd getrokken. ‘Het parkoers was daardoor iets langer’, zegt Laurelynn Cornfield. Zij is de teamleider van het universiteitsteam dat Wageningen dit jaar afvaardigt naar de Batavierenrace.

Campus Run 2.jpg

De Campus Run is de scherprechter voor opname in die WUR-ploeg. Cornfield ziet de deelname aan de Batavierenrace met vertrouwen tegemoet. ‘We hebben een sterke selectie kunnen samenstellen. Zeker bij de vrouwen. Daarmee hebben we een reële kans op het podium van de Batavierenrace.’ De snelste vrouw was Lindsey Faken. Zij deed 21.23 minuten over de 5,5 km, wat neerkomt op een snelheid van15,5 km/uur. Dat is rap. Alle vrouwen die geselecteerd zijn liepen harder dan 14,5 km/uur.

De lat bij de mannen lag ook hoog. Winnaar Joep Kluwen liet 17.40 minuten noteren, goed voor een gemiddelde van 18,7 km/uur. Alle mannen in het Batavierenraceteam lopen harder dan 16,5 km/uur. Van het totaal aantal deelnemers was 56 procent vrouw. Dat is een goede afspiegeling van de totale studentenpopulatie in Wageningen. De volledige uitslag, inclusief de videobeelden van de finish, is hier te vinden.

Hieronder een fotoserie van de Campus Run.

Campus Run