AID

‘Hier wordt de wereld verbeterd’

Tijdens de AID is Resource ook aanwezig. Wij willen graag weten wie de nieuwe eerstejaars zijn en waar ze vandaan komen. Elke dag kun je van ons een aantal portretten verwachten.

Jorge Patiño (20) Foto: Sven MenschelWaarom Wageningen? Omdat dit dé stad is van de life sciences. Hier wordt de wereld verbeterd en ik wil daaraan meedoen. En het duurzame karakter van de universiteit sprak mij heel erg aan. Ik ga hier de studie Voeding en gezondheid doen, zelf ben ik vegetariër trouwens, en als ik niet was ingeloot dan ging ik sowieso naar Wageningen om internationale ontwikkelingsstudies te doen. Drie weken geleden zat ik nog op Curaçao bij mijn ouders, maar ik heb me op het eiland nooit thuis gevoeld. Ik kom oorspronkelijk uit Colombia en heb daar jarenlang bij mijn oma gewoond voordat ik naar mijn ouders op de Antillen ging. Ik was toen 10 jaar oud. Daar ben ik van de ene naar de andere middelbare school gegaan omdat niets bij mij paste. Ik woon hier nu drie weken op kamers en het voelt hier als thuis. Ik zit hier echt op mijn plek.

Naomi van Wijk (18) Foto: Sven MenschelUtrecht, Rotterdam, Leiden, de universiteiten en steden daar zijn veel te groot voor mij; veel teveel mensen daar in de grote stad. Ik ben snel afgeleid en ik heb een rustige plek nodig om te studeren. Wageningen is lekker klein en gezellig dus ideaal voor mij. Ik ga hier Internationaal land en waterbeheer studeren want ik wil veel reizen voor mijn studie. Ook het sociale aspect van de studie trok mij heel erg aan. Op 5 september moet ik beginnen maar ik ben er helemaal niet klaar ervoor. Ik had me ingeschreven voor vier studies en ik heb pas in de eerste week van augustus besloten wat ik ging doen. Ook heb ik nog geen kamer, geen meubels, geen studiefinanciering en geen OV-studentenkaart. Maar ik red me wel. Ik ga kijken of ik zolang bij vrienden in Ede kan overnachten want ik kom uit Sliedrecht. Dat is 2 uur heen en 2 uur terug met het OV. Ik ben eigenlijk veel te laat begonnen met alles te regelen en daardoor verloopt het nu wat chaotisch.