Student - 27 november 2014

'Het geld komt met kruiwagens binnen'

tekst:
Nicolette Meerstadt

Wie: Thijs Verheul, student Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen
Wat: Richtte met twee medestudenten United Wardrobe op, een website om vintage kledingte verhandelen.
Waarom: UW heeft de publieksprijs van de Accenture Innovation Awards gewonnen.

Wat heb je gewonnen?

‘De wedstrijd heeft ruim twee maanden geduurd, bijna vierduizend mensen hebben op ons gestemd. We hebben 20.000 euro aan tegoed gewonnen voor juridisch advies, online reclame, coaching en hulp. Heel nuttig om ons bedrijf verder te ontwikkelen.’

Studeren jullie nog?

‘Ik moet nog drie herkansingen en dan heb ik mijn bachelor. Sjuul is klaar en Joep moet nog een scriptie schrijven. Ik ben al fulltime voor UW aan de slag, dus ik heb echt geen tijd meer om er een master naast te doen.’

Kunnen jullie al leven van de winst?

‘Het geld komt met kruiwagens binnen, maar het gaat er met vrachtwagens uit. Zelf leven we van stufi en bijbaantjes. Alles wat we verdienen met UW gaat terug het bedrijf in. We hebben net een app gemaakt, en 15 januari gaat we live in België. Met onze Franstalige site. In april gaan we Frankrijk veroveren.’

Gaat er wel eens iets mis?

‘Tuurlijk. Laatst had Sjuul alle producten in de categorie ‘Lange rokken’ gezet. Een dag lang was het onmogelijk om iets te vinden op de website. Gelukkig was het vrij snel opgelost. Het heeft hem de nodige biertjes gekost.’          


Re:ageer