Organisatie - 30 augustus 2012

'Goede Promotie'

70 procent meer aanmeldingen maatschappijwetenschappen. Studenten en docenten zijn onze beste ambassadeurs.'

De sterke groei van de Wageningse maatschappijwetenschappen is te danken aan extra inspanning op het gebied van werving en promotie. Dit zegt voorlichtster Mirjam Troost. Bedrijfs- en consumentenwetenschappen heeft momenteel ruim 70 procent meer vooraanmeldingen dan vorig jaar rond deze tijd en Toegepaste communicatiewetenschappen zo'n 50 procent. Dat blijkt uit cijfers van Studielink, dat de aanmeldingen van eerstejaars registreert.
'Naast de algemene campagne van studentenwerving hebben we ook extra acties georganiseerd om de bekendheid te vergroten,' vertelt Troost. 'De afgelopen jaren zagen we al een grotere stijging in het aantal bezoekers bij open dagen en meeloopdagen. Dit heeft zich nu vertaald naar het grote aantal eerstejaars studenten.'
Mond-tot-mondreclame
Bij Bedrijfs- en consumentenwetenschappen hebben zich zo'n honderd nieuwe studenten aangemeld, ongeveer veertig meer dan vorig jaar. Daarmee staat de opleiding na Biologie en Voeding en Gezondheid in de top drie van populairste studies aan de universiteit.
Troost: 'Onze studenten en docenten zijn onze beste ambassadeurs. Bij Bedrijfs- en consumentenwetenschappen hebben we natuurlijk te maken met consumentenwetenschappers, die scholieren goed kunnen bijstaan in de verschillende fases van het keuzeproces.'
Volgens Troost lijkt mond-tot-mondreclame het beste instrument. Ze verwacht dat, nu de opleidingen groeien, dit effect  alleen maar groter worden. 'Onze opleidingen worden ook goed gewaardeerd door onze huidige studenten. Ze staan bijna allemaal nummer 1 in de keuzegids 2012 binnen hun categorie van vergelijkbare opleidingen.' 

Re:ageer