AID

Goed voor je CV – en nog leuk ook!

Natuurlijk is je studie belangrijk. Maar je kunt ook op andere plekken leren dan in de collegezaal.

Studieverenigingen…

…zijn niet alleen superleuk voor borrels, maar ook érg handig voor later! Want degene met wie je nu een biertje drinkt, helpt je straks misschien wel aan die stage of baan. Bijna elke studie heeft wel een vereniging, waarin je zo actief kunt zijn als je wilt. Dus of je nou bestuurservaring wil opdoen of gewoon zin hebt in een drankje op zijn tijd: de studievereniging is altijd een goed idee!

Studentenverenigingen

…staan vooral bekend om ontgroeningen, gezuip en gefeest. Toch kun je er veel meer doen dan zuipen. Veel verenigingen hebben eigen clubjes en commissies waarmee ze bijvoorbeeld de vereniging duurzamer maken, goede doelen steunen of vrijwilligerswerk doen. Kijk op pagina 26 en 27 welke studentenvereniging bij jou past.

Studentenraad

Wil je meebeslissen over de koers van de Universiteit? Meedenken over onderwerpen als onderwijs, huisvesting en internationalisering? Word dan actief bij één van de drie partijen uit de Studentenraad: Christelijke Studenten Fractie (CSF), Sustainability & Internationalisation (S&I) of Verenigde Studenten (VeSte). De Studentenraad vertegenwoordigt alle studenten en heeft het recht om plannen van de Raad van Bestuur te blokkeren. Ook geven de studenten uit de raad adviezen en komen ze zelf met initiatieven.

Green Office

Loop je warm voor duurzaamheid? Dan is de Green Office dé plek voor jou. Zij helpen je om je groene initiatieven op de universiteit te realiseren, of matchen je aan duurzame opdrachten binnen je studie. Sluit je aan bij het team en maak je impactgreen! www.greenofficewageningen.nl

StartHub

Ga je liever als entrepreneur aan de slag? Dan is StartHub de plek om beter te leren ondernemen! Van trainingen en coaching door experts tot hulp met je businessplan en microkredieten. Bonus: gratis koffie en een flipperkast. www.starthubwageningen.nl