Studentenleven

Get Connected met de AID

De voorpret voor de Annual Intro-duction Days kan nu echt begin­nen. Vorige week lanceerde het bestuur het thema en de inschrijving van mentoren is geopend.

De ochtend na het feest in de Junushoff stroomden de eerste inschrijvingen al binnen, vertelt AID-bestuurslid Sara de Groot. ‘Het systeem voor de inschrijving is dit jaar veranderd ten opzichte van vorige jaren. Eerst was het gewoon wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Dat vonden we niet eerlijk. Bovendien was de druk op het systeem te groot als veel mensen tegelijkertijd onze site bezochten. Daarom hebben we nu een lotingsysteem. De aanmeldingen komen veel gelijkmatiger binnen.’ De teller staat momenteel op 55 koppels voor de bachelorgroepjes en 7 voor de mastergroepjes. ‘De inschrijvingen voor de masterstudenten gaat nu al beter dan vorig jaar. We werken samen met IxESN, om meer mentoren te trekken.’ Inschrijven als mentor van aankomende bachelorstudenten kan tot en met 10 april, negen uur ‘s ochtends. De inschrijving voor mastermentoren blijft langer open.

Optreden

De naam van de eerste band die zal optreden tijdens het eindfeest van de AID is bekend. Het is The Hype, vier jongens die vorig jaar furore maakten bij 3FM Serious Talent. Het thema van de komende AID is Get Connected. Daarbij past een AID geënt op sociale media, aldus Sara. ‘We hebben vanaf juni een mobiele site waar iedere student en AID-loper de introductiedagen van minuut tot minuut kan volgen via de twitterfeed.