Genomineerden voor Teacher of the Year Award: vier nieuwe gezichten

Bij wijze van uitzondering zijn er dit jaar geen vijf, maar zes genomineerden voor de jaarlijkse Teacher of the Year. De studentenjury van de onderwijsprijs kon geen overeenstemming bereiken over de nummer vijf op de lijst met kanshebbers, zodat het Universiteits Fonds Wageningen heeft bepaald dat er eenmalig zes docenten in het zonnetje gezet mogen…
Linda van der Nat

Afgelopen week maakte Resource de namen van de genomineerden bekend. Wat opvalt is dat er vier docenten zijn die nog niet eerder de top 5 hebben bereikt. Jessica Duncan, Henry van den Brand, Marleen Buizer en John Beijer debuteren allen op de shortlist de Teacher of the Year Award. Gert Peek en Frits Claassen hebben beiden de prijs eerder gewonnen.

De winnaar van de Teacher of the Year Award wordt op 6 april bekendgemaakt. De prijs bestaat uit een replica van het beeld ‘De Leermeester’ door Jan Praet (het origineel staat voor het gebouw de Leeuwenborch), een oorkonde en het juryrapport. Ook krijgen alle genomineerden 2500 euro.

Wil je de filmpjes nog een keer zien?