Genomineerde Teacher of the Year Award #5: de sportieveling (video)

De vijfde en laatste genomineerde voor de Teacher of the Year Award 2018 is amper een dag terug uit Zambia of gaat alweer met zijn studenten op excursie.
Linda van der Nat

De studentenjury van de onderwijsprijs verraste deze aquatisch ecoloog vlak voordat hij met zijn studenten vanaf de campus op pad ging. Vorig jaar stond de docent ook op de shortlist. De jury roemde toen zijn persoonlijke stijl, zijn nuchterheid en zijn betrokkenheid bij het welbevinden van zijn studenten.

De laatste genomineerde is sportief: hij won ooit zilver op de wintertriatlon in Oostenrijk (in de categorie vijgtig-plus), reed in de jaren tachtig de Elfstedentocht, fietst, was fervent voetballer en gebruikte in het verleden zijn lunchpauze om hard te lopen.

Benieuwd wie het is? Bekijk dan de video.

Vorige week maakte het Universiteitsfonds Wageningen (UFW) de andere genomineerden bekend. De uiteindelijke winnaar van de Teacher of the Year Award 2018 wordt 24 april bekendgemaakt.

Bekijk de video’s van de andere genomineerden