Student - 6 december 2010

Geheim feest in Forum

Zeshonderd met energiedrank volgepompte studenten die stuiterend een feestje vieren in het Forum. Als de universiteit en de vrije markt elkaar vinden is alles mogelijk...

Zo zag het Grand Café er na het feest uit
Het moet een ongewoon beeld zijn geweest: twaalf bussen die op vrijdagavond de parkeerplaats van het Forumgebouw opdraaien om daar zo'n zeshonderd studenten los te laten die trek hebben in een feestje.
Het gebeurde afgelopen vrijdag toen Forum de secret location bleek te zijn van het jaarlijkse 'nachtcollege' dat door de übercoole cafeïnedealer Red Bull wordt georganiseerd.

Holy shit
De zeshonderd studenten uit heel Nederland (waarvan 50 Ceresleden) moeten in eerste instantie een beetje teleurgesteld zijn geweest dat niet Amsterdam, Utrecht of Rotterdam, maar Wageningen de geheime toplocatie bleek te zijn. Dat mocht de pret echter niet drukken zo melden ons getuigen. Student Teun Durlinger vond het feest zelfs briljant. 'Echt, holy shit', zegt hij. De vijftig Wageningse studenten die naar het feest gingen verzamelden bij Ceres. Met een bus gingen ze via de snelweg naar Forum. 'Zo kwamen alle bussen tegelijkertijd aan bij het feest', aldus Durlinger. 'Bij de deur moest je verplicht een Red Bull Jägermeister drinken. Tenminste, je mocht het niet mee naar binnen nemen.'
In de grote collegezaal C222 gaf de Ill Skill Squad een 'dikke breakdance-act'. Daarna was er feest op de begane grond. Er stonden drie bars en er was een groot podium met DJ's. In de vergaderzaal achter het Grand Café was een loungeroom. Om een uur of drie stapten studenten weer in de bus, en werden ze thuisgebracht.

Rumour arond the brand
Rest de vraag waarom de universiteit zich leent voor een dergelijk commercieel spektakel. Mag elk wasmiddel voortaan een demonstratie houden in het Wageningse onderwijsdomein? Dat niet, zegt Edwin Keilhout van Corporate Communicatie en Marketing, die Red Bull zijn fiat gaf. 'Het imago van Wageningen als studentenstad kan wel een extra impuls gebruiken', meent hij. 'Red Bull heeft een heel goed imago, ze geven hippe feestjes. Dit levert ons veel exposure op. We liften mee op het imago van Red Bull, dat levert rumour around the brand op, en dat is precies wat ik wil.'

Suikeroompje
Dat hij deel uitmaakte van een megapromotiestunt kan Teun Durlinger niet meer dan schouderophalend beamen: 'Het houdt de kosten laag. Voor 15 euro gratis drinken is een goeie deal. Zo'n groot feest, dat zou normaal zeker 50 euro kosten.'
En als suikeroompje Red Bull dan de rekening wil betalen, ach ja. Waarom niet?

Re:ageer