Studentenleven

Fotoserie: One World Week Fashion Show

De internationale modeshow in Orion, waar modellen kleding dragen uit hun geboorteland, wordt steeds populairder. Dat merkt organisator Astrid van den Heuvel van One World Week. In deze week staat de culturele diversiteit van WUR centraal.
Vincent Koperdraat

Foto: Sven Menschel

De bedoeling van de modeshow is simpel: modellen (voornamelijk studenten) showen traditionele klederdracht uit verschillende landen. Dit keer was er voor het eerst een heuse catwalk ingericht. De organisatie had passende muziek uitgekozen die de modellen begeleidde naar een podium.

Volgens organisator Astrid van den Heuvel keken deze editie ongeveer 300 bezoekers toe; normaal gesproken ligt dat aantal rond de 150. Ze merkt ook dat studenten ook steeds meer rekening houden met de modeshow: ‘Je ziet dat de mensen die over de catwalk lopen zelf ook vrienden meenemen. Dat maakt het extra druk’.

Fotograaf Sven Menschel maakte een fotoserie over de One World Fashion Show. Die kun je hieronder bekijken. Benieuwd wat er komende week allemaal te doen is? Het schema vind je hier.

One World Fashion Show

Eerdere berichten over dit onderwerp: