Fotoserie: 30 Hours of Film

In dertig uur een plan bedenken, een script schrijven, filmen en monteren. Dat is wat 46 would-be filmmakers hebben gedaan tijdens het evenement 30 Hours of Film op de campus.
Vincent Koperdraat

(Foto: Sven Menschel)

Tijdens de kick-off dinsdagavond werden de deelnemers verdeeld in tien groepen. Uiteindelijk zijn er negen films gemaakt, omdat 1 groep zich had teruggetrokken.

Nick Rensen, één van de organisatoren, is verbaasd over de kwaliteit van de gemaakte films. ‘Van tevoren had ik niet verwacht dat er zulke diverse video’s gemaakt zouden worden. De ene groep pakte het heel filmisch aan. Terwijl andere deelnemers bijvoorbeeld een soort promotiefilm hebben afgeleverd.’ De gemaakte films werden woensdagavond vertoond op een groot scherm in The Spot. Wil je ze zelf zien? Dat kan volgens Nick Rensen op het YouTube-kanaal van de universiteit.

Eén groep is als winnaar uitgeroepen en wordt in de toekomst onder meer ingezet als er promotiefilms gemaakt moeten worden. Fotograaf Sven Menschel maakte de volgende fotoserie van het 30 Hours of Film-evenement:

30 Hours of FilmHet winnende team werd gevormd door Angel Chacon Orozco, Loes Masselink, Dewi Septanty Widyaningrum en Teddy Prayoga. De film die ze maakte is hier

te zien.