Flash mobben voor de bijen

Naast hun lunch kregen de bezoekers van de Forumkantine op 20 februari een vrolijke massamoord voorgeschoteld. Al flash mobbend wilden studenten daarmee een statement afgeven over de innige verstrengeling van universiteit en bedrijfsleven.

Zo’n 25 studenten hadden zich met gele tape opgetuigd tot bijen en lieten zich door een ‘wetenschapper’ met gif bespuiten. Aanleiding was de massale sterfte van de honingbij. Nieuwsprogramma Zembla zette onlangs voor de tweede keer in een reportage het beeld neer dat Wageningen op schoot zit bij de producenten van de pesticiden die de oorzaak zouden zijn van de sterfte. Hoewel de universiteit de beweringen van Zembla met kracht bestrijdt, vonden de studenten het toch goed een ‘signaal’ af te geven.