Ellen Marks herbenoemd bij VHL

Ellen Marks blijft aan als algemeen directeur van Van Hall Larenstein. Ze is door het college van bestuur herbenoemd voor nog eens vier jaar. Haar vorige mandaat liep begin deze maand af.

In een intranetbericht meldde Marks dat zij de komende jaren de samenwerking wil verbeteren. ‘We verwachten dat medewerkers die initiatieven nemen, goed kijken of er samengewerkt kan worden binnen Wageningen UR, maar ook binnen VHL. Want ook zelf blinkt VHL niet uit in het behalen van synergievoordelen. We hebben vastgesteld dat daar winst te boeken is.’ Uit het bericht maakten hogeschoolmedewerkers op dat Marks was herbenoemd. Toen ze tijdens een bijeenkomst in Velp op 12 juni informeerden waarom Marks niet direct over haar herbenoeming had gecommuniceerd, meldde zij dat ze dat dit niet gebruikelijk is, omdat ze een arbeidscontract voor onbepaalde tijd heeft bij VHL. Andere directeuren hebben ook een dergelijk contract. Volgende week stemt het personeel van VHL over de toekomst van de hogeschool binnen het samenwerkingsverband met Wageningen UR. Een van de pijnpunten is het gebrek aan vertrouwen dat Ellen Marks onder medewerkers geniet. Volgens woordvoerder Simon Vink heeft het CvB vertrouwen in Marks, omdat er momenteel gewerkt wordt aan de problemen bij Van Hall Larenstein. Ook de gezonde financiële situatie van VHL was voor het college van bestuur reden om haar te herbenoemen.