Gebouwen
Studentenleven

Eerste bewoners studentencomplex de Mouterij kunnen hun huis in

De eerste huurders van het nieuwe studentencomplex de Mouterij aan de Churchillweg kunnen verhuizen. Vandaag ontvingen ze hun sleutel van Idealis-directeur Sylvie Deenen.
Luuk Zegers

Idealis-directeur Sylvie Deenen en enkele toekomstige bewoners van de Mouterij. © Idealis

In totaal gaan er 176 studenten wonen in het nieuwe studentencomplex. Er zijn 10 woningen met elk 10 kamers, 2 woningen met 12 gemeubileerde kamers, 38 éénpersoonskamers met een eigen keuken en badkamer, en 2 zogenaamde combi-kamers. Dit zijn twee aan elkaar gekoppelde kamers met een eigen keuken en badkamer. De woningen zijn energiezuinig. Op het dak zijn bijvoorbeeld zonnepanelen geplaatst.

De woningen met 10 kamers waren erg in trek, zegt Deenen. ‘Deze kamers zijn ruim en met een huurprijs tussen 300 en 350 euro goed betaalbaar. Studenten konden zich voor deze woningen als groep aanmelden en deden dat massaal.’ Sommige huurders zijn vandaag al begonnen met het verhuizen van hun spullen. Deenen verwacht dat het in het weekend pas echt druk gaat worden met verhuizende studenten.

Op 1 december wordt het tweede deel van het studentencomplex opgeleverd. De officiële opening vindt plaats in het voorjaar.