AID

‘Deze stad heeft een mooie mix van mensen’

Master- en exchangestudenten die in februari aan hun Wageningse studie beginnen, werden afgelopen week verwelkomd en wegwijs gemaakt tijdens de Winter AID. Resource sprak drie deelnemers. Vandaag Marie Tine Asoh uit Canada, exchange student Landschapsarchitectuur.
Madhura Rao

Foto: Sven Menschel

‘Ik ga hier mijn minor doen. Ik zal een aantal vakken volgen, zoals land- en water management en internationale ontwikkeling. Toen ik een maand geleden hier aankwam, wist ik niet wat ik kon verwachten. Ik had niet verwacht zo veel gelijkgestemde mensen te ontmoeten. Ook had ik niet verwacht dat hier zo veel internationale studenten zouden rondlopen. Wageningen heeft een mooie mix van mensen met verschillende achtergronden. Ik was ook echt verrast om zo veel andere Canadezen te ontmoeten. Ik heb nu veel vrienden in Wageningen.

De universiteit lijkt een unieke omgeving en infrastructuur te hebben. Ik ben erg onder de indruk van de verschillen in materialen die zijn gebruikt voor de gebouwen. Nu ben ik benieuwd hoe de vakken hier zijn.

Ik heb een geweldige tijd beleefd bij de Winter AID. Als je een beetje timide bent, is het waarschijnlijk de beste manier om nieuwe mensen te ontmoeten en vrienden te maken. Het lijkt sterk op de introductieweek in Canada. Ik heb zoveel mensen uit verschillende landen ontmoet die dezelfde cursussen volgen of hetzelfde studeren als ik. Dat is best wel gaaf, want we kijken allemaal heel verschillend naar dingen.

Wageningen lijkt heel erg op mijn woonplaats Guelph en ik voel me al helemaal thuis. Wat ik in mijn korte tijd hier al heb gemerkt, is dat Wageningen een geweldige plek is voor internationale studenten. Wageningen Universiteit doet zijn naam eer aan en ik hoop dat er nog een paar geweldige maanden aan zitten te komen.’