Derde plek voor Wageningen op atletiektoornooi

De Wageningse delegatie heeft dit weekend geschiedenis geschreven op het Nederlands Studentenkampioenschap (NSK) voor teams. In Nijmegen werd namelijk voor het eerst in de historie een medaille gewonnen door de mannelijke atleten.

Foto: Charlotte van Haren

Lange tijd leken de Wageningse mannen op atletiekbaan Brakkenstein uitzicht te hebben op de tweede plek en dus een zilvereren medaille. Uiteindelijk moesten ze de delegatie uit Amsterdam voor zich dulden. In de laatste ronde kwamen de Wageningse studenten tekort en werden ze voorbijgelopen op de 4 maal 800 meter estafette. Eindhovense studenten pakte het goud op het NSK voor teams.

Atleet en ploegleider Koen Jansen is blij met de medaille omdat de competitie een stuk spannender was dit jaar. ‘Veel meer universiteiten streden mee om de medailles dan in de vorige edities.’

Hij is met name over de grote van de delegatie tevreden. Met 19 mannen en 13 vrouwen spreekt hij van een uitzonderlijk grote afvaardiging van de universiteit voor het toernooi. De doelstelling van Jansen voor de editie van volgend jaar is om met het vrouwenteam een medaille te pakken. Het vrouwenteam van de universiteit eindigde dit weekend op een vijfde plek.