Studentenleven

De gouden triatlon van Julie von Gruenigen op het GNSK (video)

Drie sporten maakten hun debuut op het Groot Nederlands Studentenkampioenschap: turnen, Olympisch gewichtheffen, en... de 1/8 triatlon. Bekijk de video van de Wageningse triatlete Julie von Gruenigen tijdens haar race.
Luuk Zegers

Studente Voeding en gezondheid Julie von Gruenigen is een echte triatlete. De half Zwitserse, half Nederlandse werd al meerdere malen uitgeroepen tot Studentensportvrouw van het jaar door Thymos. Vantevoren was ze sceptisch over haar kansen bij de 1/8 triatlon (ook wel de sprinttriatlon): ze is meer een duursporter dan een sprinter. Haar laatste sprinttriatlon was zo’n vijf jaar geleden. Zaterdag 9 juni, dag twee van het Groot Nederlands Studentenkampioenschap, nam ze het op tegen vierentwintig andere vrouwen. Dit was haar race: