Organisatie - 22 februari 2007

De Wereld

Wie kent Victoria Koblenko niet? Victoria de megaster van Goede Tijden, Slechte Tijden. Het lievelingsprogramma van Zalm en, na Lingo, van Balkenende, want ook hun leuze is dat na het zoet het zuur komt en omgekeerd. Victoria de ambassadrice van De Derde Kamer. De Derde Kamer die net als Rudy Rabbinge adviseert over ontwikkelingssamenwerking. Victoria de Leidse studente politicologie. De vrouw die Nederland weer gidsland wil maken om de armoede in de wereld te bestrijden.
Deze koningin van de soap heeft in hotel De Wereld het bed gedeeld met vier buitenlandse parlementariƫrs van De Derde Kamer. Schoenen en kleren bleven weliswaar aan, maar de publiciteit heeft ons geen windeieren gelegd. Wageningen staat door deze gekuiste Yoko Ono-act weer helemaal op de wereldkaart.
Daarom behoeft het geen verwondering te wekken dat, direct nadat Victoria het wereldse hotelbed had verlaten, twee Japanse bedrijven de weg naar Food Valley wisten te vinden. De Japanners komen naar Wageningen. Want ook Japanners zijn dol op onze Victoria. En dat is goed nieuws. Door de komst van de multinationals komt er weer goed betaald werk in Wageningen en gaan we de wereldstandaard zetten voor de vernieuwing van de levensmiddelen, de voedingswaren en de bloemen. Sterker nog, dankzij Victoria en natuurlijk ook een beetje door Theo Meijer, de burgemeester van Food Valley, worden de sushi en de rijstwijn nog lekkerder. En dat is nog niet alles. Wij van Food Valley worden het innovatievoorbeeld voor duurzame producten. Wat dat precies is weet nog bijna niemand, maar dat komt nog wel.

Kees de Hoog

Re:ageer