Bouw Nobelweg kan van start

Zo ziet de nieuwe studentenhuisvesting aan de Nobelweg er uit. In het pand komen 149 kamers. De kamers worden voorjaar 2015 opgeleverd.
Roelof Kleis

De Nobelweg is een zes bouwlagen tellend complex van studentenhuisvester Idealis en wordt gerealiseerd door Klaassen Vastgoedontwikkeling uit Arnhem. Van de 149 kamers zijn er 69 zelfstandig. Deze komen in het gebouw op de hoek van de Nobelweg met de Dolderstraat. De ingang tot deze woningen zit aan de achterkant van het gebouw. Dit binnengebied krijgt de naam Bello, naar het treintje tussen Ede en Wageningen dat tot 1986 langs deze plek reed. Aan de achterzijde komen ook de parkeerplaatsen voor auto’s en fietsen

De overige tachtig studentenkamers worden ondergebracht in zestien woningen. In elke woning delen vijf bewoners een keuken, toilet en badkamer en een tuin. De woningen zijn zo gebouwd dat ze met kleine aanpassingen geschikt te maken zijn voor gezinnen. Ook de zelfstandige eenheden zijn om te bouwen naar grotere appartementen. Met die flexibiliteit speelt Idealis in op mogelijk afnemende tudentenaantallen in de toekomst. De jongste prognoses laten overigens een forse stijging zien voor minimaal de komende vijf jaar.