Blog: complimentje

Blogger Carina begon 2017 met frustraties over de pakketbezorgdienst DHL. Gelukkig ontdekte ze dat er op de campus een mooie faciliteit voor was. En daar mag wel eens over geschreven worden vindt ze.
Carina Nieuwenweg

Waarschijnlijk heeft iedereen het wel eens meegemaakt, frustraties over de bezorging van een pakketje. Dat je dan turend voor het raam zit te wachten om vervolgens van een koude kermis thuis te komen. Verkeerde product, op een andere locatie afgegeven of de bezorger had geen zin.

Maar goed, 2017. Ik bestelde een pakketje en met grote trots werd aan mij het track and trace systeem gepresenteerd: online je pakketje volgen! Dat ik geen flauw benul heb waar het pakketje zich bevindt wanneer deze ‘in de terminal van de bezorger’ is ingevoerd en of het vanuit Roermond of Appingedam komt, maakt allemaal niet uit: als klant weet je in ieder geval wat de status van je pakket is. Handig als je thuis met spanning zit te wachten en wilt checken of je nog wel even snel naar de wc kunt. De verwachte bezorgtijd laat wat te wensen over voor de drukbezette Nederlander: ergens tussen 14:00 uur en 18:00 uur. Jammer vond ik vooral dat ik online kon volgen dat de bezorger ‘klant is niet thuis’ invulde terwijl er niemand aan mijn deur was geweest. De buren waren ook niet thuis schreef de bezorger, of ik een ander bezorgmoment zou willen aangeven. Wel pas de volgende dag natuurlijk.

De bezorger vulde online in dat de klant niet thuis was, terwijl er niemand aan de deur was geweest

Carina Nieuwenweg

Bringme

Goed, ik knijp in mijn handjes dat dit het enige is waar ik me druk om hoef te maken aan het begin van 2017. En ach, ik wil ook niet per se de zeurende burger uithangen die ‘al drie hele dagen’ op haar pakketje zat te wachten. Toegegeven, ik heb toch even gebeld… Maar in het kader van ‘dit moet toch anders kunnen’ stuitte ik op iets wat super handig bleek te zijn: het Bringme systeem op de WUR. De bezorger plaatst je pakket in een kluis op de campus, jij krijgt een notificatie en een code waarmee je de kluis kunt openen wanneer het jou uitkomt. Bezorger blij, student blij.

Facilitair bedrijf

Kennelijk heeft iemand van het facilitair bedrijf bedacht dat zo’n systeem wel eens een uitkomst zou kunnen zijn voor de medewerker en student. Eigenlijk ontzettend fijn. En daar mag ook best over geschreven worden. In alle hectiek van vakevaluaties, discussies over avondcolleges of het honoursprogramma is het makkelijk over het hoofd te zien dat sommige dingen op de universiteit wel gewoon goed geregeld zijn. Het lijken misschien kleine dingetjes, goed werkende koffiemachines, een printer op iedere verdieping, snelle ICT ondersteuning of de mogelijkheid om lokalen te reserveren. Het is fijn dat het gewoon werkt en kan.

Ik ben niet zo van de goede voornemens, maar 2017 beginnen met complimenterend bloggen was best een mooie geweest. Ik weet niet wie bedacht heeft om het Bringme bezorgsysteem naar de campus te halen, maar proactieve mensen van het facilitair bedrijf: bedankt!