Jan-Willem Kortlever

Blog: Welkom in 2014

2014 wordt het jaar waarin alles weer goed komt. De crisis is voorbij, de economie trekt aan en alle maatregelen om studenten geld uit de zak te kloppen gaan mooi niet door. Of pas in 2015, maar dat stellen onze Haagse helden vast ook wel weer uit.

Of het echt zo’n feest wordt dit jaar, bepalen echter vooral de media. Na jaren prediken van negatief nieuws is het positief denken helemaal in trek. En als we overal lezen dat het weer goed gaat, dan gaat het goed. Oké, het werkt misschien niet helemáál zo, maar een aanzienlijk gedeelte van het consumentenvertrouwen wordt gevormd door wat de media ons voorhouden.

Laten we eens lekker positief het nieuwe jaar in gaan. Wellicht biedt dit jaar je eindeloze mogelijkheden en kun je grenzen gaan verleggen. Letterlijk door stages naar een ver land, maar misschien ook dichter bij huis als je van plan bent om je bachelor af te sluiten of als je een baan gaat zoeken. Momenten om naar uit te kijken en om later op terug te kijken.

Voor Wageningen UR wordt het een spannend jaar. Wat gaat de komst van een nieuwe bestuursvoorzitter brengen? En misschien nog wel spannender, hoe gaat de buitenwacht erop reageren? Gaan de media (wéér die media..) ons eindelijk wat genuanceerder bekijken? Want ja, Dijkhuizen is wel een baas. De tweeledigheid van voorgaande zin omschrijft de man exact. Ik hoop dat er dit jaar ook knopen worden doorgehakt als het gaat over de bereikbaarheid van de campus, in de file staan terwijl de oplossingen simpel zijn is onzin. Geen moeilijke en dure onderzoeken, gewoon asfalt. Waar? Op alle plaatsen waar dat nodig is. Natuurlijk kan er eerst ook nog tien jaar geprobeerd worden om iedereen op de fiets te laten komen of per OV. Voor wat dat aan campagne kost kun je die wegen al voor de helft opwaarderen: doen!

Hierbij wens ik iedereen het beste voor het komende jaar. Maak er wat moois van, jaag je dromen achterna maar denk ook om elkaar. Op die manier kunnen we de media helpen om ervoor te zorgen dat alles weer goed komt. Succes.