Carina Nieuwenweg

Blog: Mooi weer

De zesde periode is begonnen en het academisch jaar 2016-2017 druipt langzaam ten einde. Blogger Carina Nieuwenweg merkt op dat er niet veel studentikoze issues spelen op de campus. Waarschijnlijk een goed teken, maar als blogger wel een uitdaging.
Carina Nieuwenweg

Een beetje verloren zit ik in de bieb van WUR naar mijn computerscherm te staren. Het is 28 graden buiten en slechts enkele hardcore studenten wagen zich op hun vrije zaterdag in de bieb, al dan niet omdat de bieb misschien wel één van de koelere plekjes is vandaag. Zoals een professor met enige zelfspot verwoorde op de vrijdag na hemelvaart: ‘alleen losers werken vandaag.’

Normaal jeuken er genoeg onderwerpen om met het spreekwoordelijke inkt helemaal op los te gaan. Maar of het nu het warme weer is of het tijd van het jaar, het scherm blijft leeg. Over de grote dingen in de wereld is al veel geschreven of te ver van mijn bed. Denk aan Trump, Noord-Korea en Manchester. Dichter bij huis lijkt het aardig kalm. De laatste periode van het academisch jaar is aangebroken en in studentenland lijken er weinig dringende issues.

Tevreden studenten

De schemercolleges zijn immers uitgesteld, we hebben er een twitterende boom bij en de Wageningse studenten lijken volgens de nationale studentenenquête zelfs bovengemiddeld tevreden. Nee, het gemiddelde gesprek op de campus gaat over het weer. En niet geheel onterecht. Waar anders kan het weer van Moskou-modus naar kill-it-with-fire-modus gaan in enkele dagen tijd? Als weergoden zouden bestaan dan zou de Nederlandse weergod sowieso bipolair zijn.

Zomervakantie

Tjah, ik hoop niet dat deze kalmte een voorbode is op de zomervakantie. Als vierdejaarsstudent was deze zomervakantie mijn laatste kans op een échte zomervakantie. Zonder zij-projectjes, competities of student-assistentschappen. Helaas heb ik opnieuw gefaald. Na een jaar studentassistentschap, onderwijsproject en een jaar iGEM lijkt het erop dat ik in jaar vier opnieuw met een studentcompetitie aan de slag ga. Dus opnieuw de zomer op de campus doorbrengen. Niks mis met een leuk studentenproject tijdens de zomer (meetings in de zon). Maar op de campus is het dan vooral erg stil. Genoeg studentikoze onderwerpen vinden om op te reflecteren voor mijn blog is tijdens elke zomervakantie weer een uitdaging. Misschien is dat ook gewoon een goed teken.

Ach, als er echt niets te beleven valt hebben we nog altijd het weer om over te schrijven. Dat blijft tenminste trouw verbazen.