Jan-Willem Kortlever

Blog: Feestbeest

Ik ben geen feestbeest, en dat komt slecht uit deze week. De AID is in volle gang, maar mij doet het niet zo veel. Ik laat alle feesten aan me voorbij gaan en ben druk in de weer met m’n vakantiebaan.

Alle leuke activiteiten ten spijt, ik heb me ook dit jaar niet laten verleiden om al die nieuwe studenten welkom te komen heten. Ik volg het via de zijlijn via vrienden wel een beetje, tot nu toe schijnt het leuk te zijn. Mooi.

Er zijn vast ook wel nieuwe eerstejaars studenten die niet zo zitten te wachten op deze spetterende opening van hun studententijd. Bij dezen van harte welkom! Bier drinken kan na deze week ook nog wel, dat hoef je echt niet te leren tijdens de AID. Vrienden maken is wel makkelijk op zo’n festijn, maar ook daar heb je later nog alle tijd voor. Vaak wordt gedaan alsof je een valse start maakt zonder AID en dat je je studententijd vergooit als je niet méér dronken dan nuchter bent geweest. Dat is onzin, want iedereen maakt natuurlijk zelf wel uit wat de beste invulling van z’n studententijd is. Woon je liever bij papa en mama? Prima. Lust je geen drank? Vooruit dan maar. Iedereen past zich veel te makkelijk aan, aan wat normaal lijkt, puur om erbij te horen.

Hierbij wens ik graag alle nieuwelingen succes. Jullie zijn de eerste nieuwe lichting die niet meer gespekt worden door de overheid. Of voor wie studeren net iets minder goedkoop is dan vroeger, zou Jet Bussemaker zeggen. Hoe je het ook wendt of keert, komende jaren zijn de mooiste uit je leven. Laat niemand vertellen hoe je die in moet vullen, en maak er wat van!

Twitter: @JanWillemK