Student - 20 juli 2015

Blog: Bruggen bouwen

1

De afgelopen weken is er weer eens gewerkt aan het padenplan op de campus.

Dit ingewikkelde en omvangrijke plan (inderdaad, waarbij je niet fatsoenlijk van A naar B kunt) had kennelijk een nieuwe hoofdstuk nodig, waarbij de Forumbrug het ideale aan te passen onderdeel bleek.

In het verleden is de brug al eens verbouwd omdat er, naar verluidt, mensen op onderuit gingen. Die aanpassing was geen succes en heeft de brug behoorlijk fietsonvriendelijk gemaakt. De ondergrond is nu vergelijkbaar met off-road terrein, waardoor je bijna geneigd bent om de vijver heen te fietsen, en die twintig meter extra die dat kost voor lief te nemen.

Deze keer blijken voetgangers niet veilig genoeg de brug te kunnen gebruiken, en daar moest kennelijk iets aan gedaan worden. Ik vraag me af waarom er geld wordt uit gegeven aan dit soort onzin. Die brug was prima, en die paar mensen die de brug niet prima vonden kunnen wel omlopen lijkt me. Er is nu een halve brug naast gebouwd voor voetgangers, welke gescheiden is van het fietsgedeelte met een witte balk. Bloemen voor de tekenaar die dat bedacht heeft. Straks gaat er iemand onderuit op de balk, en moet die brug weer aangepast worden.

Ik ga er vanuit dat deze aanpassing de laatste was. Als er weer problemen zijn dempen ze die vijver maar gewoon en asfalteren ze een zes meter breed pad. Met gescheiden delen voor Chinezen, vrouwen, wielrenners en overig verkeer. Alles voor de veiligheid. Als het padenplan onverhoopt toch weer toe is aan een update wil ik wel adviseren. Het kan namelijk met de helft minder paden een stuk logischer en mooier. Het is een kwestie van rechte lijnen trekken.

Twitter: @JanWillemK


Re:acties 1

  • De_Hoofdredacteur

    De Wureld sloeg vorige maand de plank volledig raak betreffende dit onderwerp:
    http://www.wureld.nl/algemeen/forumbrug-liever-kwijt-dan-rijk/

    Reageer

Re:ageer