Studentenleven

Bewoners Marijkeweg boos vanwege afsluiting water

De kamers in het studentencomplex op de Marijkeweg zijn afgesloten van water. Vanwege onderhoud heeft Veolia de kraan dicht moeten draaien. Studenten waren vooraf op de hoogte gesteld door Idealis maar de studentenhuisvester deelde mee dat de bewoners ‘af en toe geen water zouden hebben’. Nu blijkt dat studenten hele ochtenden en middagen zonder water…

Eerst was de bedoeling om het complex in delen af te sluiten zodat studenten niet dagenlang zonder water zouden zitten. Maar dat bleek onmogelijk vertelt uitvoerder Patrick Geerts van Veolia. ‘De waterleidingen op de tekeningen waren niet goed. De leidingen liepen dwars door elkaar heen, warm en koud water liepen alle kanten op. Sommige kamers in blok B waren aangesloten via de leidingen van blok C,D en E. Dus we kunnen niet anders doen dan het hele complex afsluiten.’ Daardoor komt tussen negen uur in de ochtend tot vier uur in de middag geen water uit de kraan in de kamers van de studenten.

De kamer van Greg Meesters is afgesloten van water

Communicatie

Op Facebook schreven de studenten in de ochtend al over hun problemen. Sommigen konden de wc niet meer doortrekken of konden niet douchen. Student Greg Meesters draaide zijn douchekraan open maar had alleen koud water. ‘Dat was even balen, dit is al de tweede keer deze week dat ik een hele dag zonder water zit. Dit is niet “af en toe”. Had Idealis dit duidelijker gecommuniceerd dan had ik van tevoren wel even een fles water gehaald in een winkel.’ De student levensmiddelentechnologie draait tevergeefs de kraan in de keuken open..Idealis herkent het probleem. Communicatiemedewerker Marisca Wind zegt dat de studentenhuisvester zegt het vervelend te vinden voor de studenten. ‘Zodra we opvangen dat de studenten ontevreden of problemen hebben dan ondernemen me meteen actie.’ Idealis zal een extra e-mail naar de studenten sturen met daarin verdere toelichting over het onderhoud en de verwachte problemen.Het onderhoud aan de waterleidingen op het complex aan de Marijkeweg duurt tot en met maandag. Tot die tijd kan het water afgesloten zijn in de ochtenden en middagen.

Lees ook: