Student - 25 januari 2007

Bedrijven leren kennen

‘Ik ben positief verrast’, vertelt Max Jonkers. De eerstejaars masterstudent Bedrijfs- en consumentenwetenschappen aan Wageningen Universiteit komt net van een zogenoemde speeddate met consultancybedrijf GFK. De informele een-op-een gesprekken zijn onderdeel van de bedrijvendag van studievereniging Mercurius.

Ruim negentig studenten, merendeels netjes in het pak, kwamen donderdag 18 januari naar het WICC in Wageningen om potentiële werkgevers te leren kennen. Al snel liepen ze met plastic tassen vol reclamemateriaal van bedrijven als KPMG, ING en Boston Consulting Group.
Om de kracht van Wageningen te benadrukken koos de organisatie voor ‘Working WUR Wide’ als thema. ‘Wageningse studenten kunnen overal terechtkomen’, verklaart medeorganisator Martin Houwing. De bedrijvendag kan daarvoor een eerste stap zijn.
Ook de bedrijven willen zichzelf graag promoten. Naast speeddates zijn er workshops met titels als ‘risk management’ en ‘consulting cases’. Die termen zijn alledaagse kost voor studenten Bedrijfs- en consumentenwetenschappen. Ook voor student Max, die snel doorgaat naar de volgende workshop. ‘Ik wil vandaag zoveel mogelijk bedrijven leren kennen. Daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen, toch?’, zegt hij gedreven.

Re:ageer