Student - 25 januari 2007
Bedrijven leren kennen
‘Ik ben positief verrast’, vertelt Max Jonkers. De eerstejaars masterstudent Bedrijfs- en consumentenwetenschappen aan Wageningen Universiteit komt net van een zogenoemde speeddate met consultancybedrijf GFK. De informele een-op-een gesprekken zijn onderdeel van de bedrijvendag van studievereniging Mercurius.
Om de kracht van Wageningen te benadrukken koos de organisatie voor ‘Working WUR Wide’ als thema. ‘Wageningse studenten kunnen overal terechtkomen’, verklaart medeorganisator Martin Houwing. De bedrijvendag kan daarvoor een eerste stap zijn.
Ook de bedrijven willen zichzelf graag promoten. Naast speeddates zijn er workshops met titels als ‘risk management’ en ‘consulting cases’. Die termen zijn alledaagse kost voor studenten Bedrijfs- en consumentenwetenschappen. Ook voor student Max, die snel doorgaat naar de volgende workshop. ‘Ik wil vandaag zoveel mogelijk bedrijven leren kennen. Daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen, toch?’, zegt hij gedreven.