Wetenschap - 8 februari 2001

Bazaar

Bazaar

De winteravondlezing op woensdag 31 januari ging over het merk Wageningen UR en de overkoepelende organisatie die daarvoor nodig is. Ing. Bert Jansen, teamleider Communicatie van Alterra, was niet de enige die vond dat juist de individuele wetenschapper de kracht is van Wageningen. "Alterra lijkt net op een Turkse bazaar, met al die kleine kamertjes. Daarin zitten allemaal eenmansbedrijfjes die gezamenlijk toch ??n Alterra-bazaar vormen. Al onze onderzoekers hebben hun eigen expertise en hun eigen netwerken. Ze doen ook hun eigen marketing. Als we hen de gelegenheid geven om dat te doen, is dat positief voor het A-merk Alterra."

Dankzij deze werkwijze maakt Alterra nu weer winst. "Het is de vraag of Wageningen UR wel de vlag is, waaronder we ons te allen tijde moeten schuiven", aldus Jansen. | M.W.

Pagina 6: 'Be good and tell it'

Re:ageer