Activist laat studenten kennis maken met natuurbescherming

Ofir Drori, natuurbeschermer en activist, was vrijdag op de Wageningen University & Research om een lezing te geven over natuurbescherming. Drori is de oprichter van de Eco Activists for Governance and Law Enforcement (EAGLE). ‘Als het gaat om natuurbescherming is de situatie in de praktijk een ramp. We hebben jonge mensen nodig die begrijpen wat…
Marijn Flipse

Op de foto Ofir Drori voor de start van zijn lezing.

Binnen EAGLE zijn meer dan honderd Afrikaanse activisten actief die proberen wildlife crime te bestrijden. De organisatie probeert stropers en wildsmokkelaars achter de tralies te krijgen. In negen verschillende Afrikaanse landen werken teams om onder andere corruptie tegen te gaan.

Het evenement werd georganiseerd door de Future for Nature Academy, een nieuwe natuurbeschermingsorganisatie. Universitair docent, Ignas Heitkonig is de initiatiefnemer van deze nieuwe academie. Studenten van verschillende studies uit het hele land waren uitgenodigd om de bijeenkomst op de WUR bij te wonen.

‘Het is een mooi initiatief om studenten van verschillende studies uit alle delen van het land bijeen te laten komen in Wageningen en ze meer bewust te maken van het belang van natuurbescherming. Het is goed ze te informeren over wat er in de praktijk speelt. Daarom is de Future for Nature Academy ook zo’n mooi initiatief. Als het gaat om natuurbescherming kunnen we wel wat energie gebruiken. Hoe meer studenten weten over dit onderwerp, hoe beter ze een verschil kunnen maken’, aldus Drori.