Studentenleven

700 ‘Spookstudenten’ in Wageningen

De gemeente Wageningen telde tot voor kort zo’n 700 spookinwoners, meldt De Gelderlander. Het gaat om nieuwkomers die zich de afgelopen jaren hadden ingeschreven in het bevolkingsregister van de gemeente, maar die zich bij hun vertrek niet hadden uitgeschreven.
Albert Sikkema

De gemeente, die het bevolkingsregister nu heeft opgeschoond, stelt dat vooral buitenlandse studenten van de universiteit zijn vergeten zich uit te schrijven. Zij vormen het leeuwendeel van de spookinwoners.

Het inwoneraantal van de gemeente ligt begin dit jaar officieel net boven de 37.500 en dat is evenveel als vorig jaar, citeert De Gelderlander burgemeester Geert van Rumund tijdens de nieuwjaarsreceptie. Maar een jaar geleden, voor de grote schoonmaak, stonden de 700 spookinwoners nog in het bevolkingsregister en nu niet meer. Feitelijk is het aantal inwoners in Wageningen afgelopen jaar dus gegroeid.