30 Procent meer scholieren op Open Dag van universiteit

De Open Dag van de universiteit op 14 november heeft opnieuw meer bezoekers getrokken. Er kwamen circa 3700 scholieren langs, dertig procent meer dan een jaar geleden. Dat stelt de afdeling Communicatie en Werving.
Albert Sikkema

Exacte cijfers heeft de communicatieafdeling nog niet, maar wel een schatting. Die wijst uit dat er afgelopen zaterdag 3700 studiekiezers naar de Wageningse campus kwamen, vertelt Edwin Kelhout van Corporate Communications & Marketing. Die studiekiezers, hoofdzakelijk scholieren, hadden ruim vierduizend ouders bij zich, zodat er in totaal zo’n achtduizend geïnteresseerden waren voor een Wageningse bacheloropleiding.

Kelhout spreekt van een ‘opvallende stijging’. ‘Elk jaar groeit de belangstelling, maar twee jaar geleden waren er ook opeens 50 procent scholieren meer.’ Hij weet niet hoe dat komt. ‘Ons kennisdomein blijft onverminderd populair. Je ziet wel dat scholieren zich tegenwoordig heel goed oriënteren op hun opleiding.’ Ze bezoeken meer open dagen dan voorheen. Kelhout verwacht niet dat de groei aan bezoekers de voorbode is van 30 procent meer aanmeldingen voor een Wageningse opleiding volgend jaar.