Studentenleven

2600 euro voor Serious Request

De studentendesk van het Rode Kruis Wageningen heeft zo’n 2600 euro opgehaald voor Serious Request. Het opgehaalde geld gaat naar bescherming tegen natuurgeweld.
Echica van Kelle

© Studentendesk Rode Kruis

Vorig jaar haalden de studenten van Rode Kruis Wageningen nog ongeveer 3900 euro op. ‘We hadden gehoopt op meer, maar omdat we het dit jaar in veel minder tijd hebben georganiseerd, zijn we toch tevreden’, zegt Nina Jager uit de Serious Request-commissie. ‘Het opgehaalde geld kan bijvoorbeeld gebruikt worden voor alarmeringssystemen om mensen te waarschuwen dat er een ramp gebeurt. Dan kunnen ze op tijd dekking zoeken.’

Geld werd opgehaald tijdens een band night, een pubquiz, een karaoke-avond en een feestje bij Nji-Sri. ‘Bij Nji-Sri stond de rij echt tot aan de Hoogstraat. Dat was heel mooi. Maar bij de pubquiz bij The Doctor is uiteindelijk het meeste geld opgehaald. De entree was 5 euro, en er ging ook nog eens 20 procent van de drankprijs naar het goede doel.’ Verder haalden de studenten lege bierkratjes op bij studentenhuizen en verkochten ze tweedehands kleding in Forum en op de zaterdagmarkt.

De Serious Request dj’s zitten dit jaar niet meer in een glazen huis maar reizen door het hele land. Op 23 december komen ze langs Wageningen en draagt de commissie het geld over.