2100 AID-lopers verwacht

Aan de Annual Introduction Days (AID) doen van 14 tot 19 augustus waarschijnlijk zo'n 2100 deelnemers mee. Dat is meer dan ooit tevoren.
Koen Guiking

Tot nu toe hebben zich een kleine 1900 nieuwe studenten ingeschreven voor de introductiedagen. Vorig jaar deze tijd waren dat er 1750 aanmeldingen. Uiteindelijk deden toen 1980 studenten mee aan de AID. De drukste AID tot nu is de editie van 2013, met zo’n 2050 deelnemers.

informatiemarktfeest

De voorbereidingen voor de AID lopen goed, meldt de voorzitter van het AID-bestuur, Koen van Bezu. Alle draaiboeken liggen klaar, er wordt nog een keer gecheckt of de leveranciers op schema liggen en of alle geboekte artiesten voor de feesten daadwerkelijk komen, naar deelnemers zijn herinneringsmails gestuurd, alle mentoren en crewers zijn bekend en geïnstrueerd, flyers en folders die mee moeten in de informatietasjes van de AID-lopers stromen binnen. Geen wonder dat de AID-bestuurders allemaal met bleke gezichten in hun kantoor op de vierde verdieping van Forum zitten. Ze komen duidelijk niet veel veel buiten. ‘Maar vanaf volgende week zullen we niet meer zo vaak in ons kantoor zitten’, zegt Koen. Waar ze dan wel zijn? ‘Overal. Het is nu echt topdrukte.’

Volgende week wordt het ‘informatiecentrum’ ingericht vanaf waar contact gehouden kan worden met crewers. Die helpen met het opzetten en afbouwen van dagactiviteiten, staan achter de bar, bezorgen dagelijks de lunchpakketten, werken als ordehandhavers tijdens feestjes en ga zo maar door.

Op 7 augustus begint dan de opbouw van het festivalterrein op de campus. Op het veld tussen Orion, Atlas en Forum komt een grote festivaltent te staan. De bar moet worden geïnstalleerd, de geluidinstallatie, de toiletten. Een hele operatie.

Programma

De AID is van 14 t/m 19 augustus. De eerste dag staat in het teken van de Campus Games. ‘Een leuke manier om zowel je AID-groepje als de Campus te leren kennen’, zegt Koen. Vervolgens is er direct op de eerste avond natuurlijk een feest, met onder andere het dj-duo 2 Faced Funks. ‘Dat is tot middernacht en daarna kun je nog door naar één van de studentenverenigingen.’ Want gedurende de hele AID is is er uiteraard iedere avond feest bij de verenigingen.

pimp your bike

De tweede dag staat in het teken van Crazy88, waarbij AID-groepjes in de binnenstad van Wageningen 88 opdrachten moeten uitvoeren, en het straattheaterfestival. Dit zijn jaarlijks terugkerende AID-onderdelen, bedoeld om het centrum te leren kennen. En ook andere succesvolle elementen uit voorgaande jaren staan dit jaar weer op het programma, zoals de sportdag, de biercantus en de internationale avond.

Nieuw dit jaar is het festival op de laatste dag. Er zijn drie muziekpodia en heel veel eettentjes van Wageningse horecaondernemers. Dit festival, op de Campus, gaat naadloos over in het grote eindfeest, met optredens van onder andere Gregor Salto en Carl Tricks.

Kijk op de website van de AID voor het hele programma en andere info.

Bekijk hier een overzicht met AID-foto’s van voorgaande jaren.