2015 Wordt een feestjaar

Meer feestjes dan ooit werden eraangemeld voor de Wageningse feestkalender. Morgen zit hij bij de Resource: Scheur hem uit en hang hem in je studentenhuis.
Rob Ramaker

Als onze feestkalender dit jaar één ding weer duidelijk maakt, is dat het de verenigingen – klein en groot – zijn die het Wageningse studentenleven maken. In 2015 zijn er weer veel feesten bij Ceres, SSR-W, KSV en viert Unitas in februari zelfs een lustrum. Maar ook kleinere verenigingen als Mercurius IxESN, VeSte, ISOW en vele andere houden open feesten.

Natuurlijk keren elk jaar ook een paar vaste datums terug in de agenda van iedere WU-student. Het feest na afloop van de Batavierenrace, het Oranjebal en natuurlijk Bevrijdingsdag. En ook elke week heeft zijn ritme. Echte kroegtijgers weten wanneer ze naar de kroegen van sterflats kunnen en wanneer er richting International Club kan worden gezwalkt. En gelukkig is onze kalender ook een klein beetje cultureel verantwoord. Studentenkoor WSKOV neemt eind mei na dertig jaar afscheid van hun trouwe dirigent, met een uitvoering van de Carmina Burana.

Je vindt de feestkalender 2015 in het hart van Resource #10. Vanaf morgen ligt hij overal binnen Wageningen UR in de bakken.