Organisatie - 6 november 2017

Facilitair Bedrijf vraagt feedback over diensten

tekst:
Tessa Louwerens

Facilitair Bedrijf start vandaag met haar tweejaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek over de faciliteiten van WUR. Denk daarbij aan diensten zoals schoonmaak, catering, ICT of beveiliging.

© Shutterstock

Uit het vorige klanttevredenheidsonderzoek in 2014 bleek dat medewerkers over de meeste diensten wel tevreden waren. Wel kwam naar voren dat de veiligheid extra aandacht verdient. Men maakte zich onder andere zorgen over de onveilige verkeerssituaties. Wijnheijmer: ‘We besteden nu veel aandacht aan verkeersveiligheid. Zo zijn we bijvoorbeeld samen met een verkeersdeskundige bezig om verbeterpunten te inventariseren. Daarnaast is er afgelopen jaar veel veranderd in de ICT-dienstverlening. Zoals nieuwe smartphones en Skype for Business. We zijn ook heel benieuwd wat daar de ervaringen mee zijn.’

Een aantal jaar geleden gaven mensen aan dat de enquête nogal lang was en veel tijd kostte. ‘Daarom is afgelopen keer al gekozen voor een andere indeling, die ook dit jaar weer gebruikt zal worden’, vertelt Wijnheijmer. Er zijn een aantal hoofdvragen over verschillende thema’s zoals beveiliging, sporten, de campus. Vervolgens krijgen deelnemers de vraag of ze per thema een aantal deelvragen willen beantwoorden. Zo kunnen ze kiezen welke thema’s voor hen relevant zijn en waar ze meer over willen vertellen. Daarnaast zullen de vragen worden afgestemd op de doelgroep. Wijnheijmer: Hiermee willen we voorkomen dat bijvoorbeeld medewerkers in Lelystad allerlei vragen krijgt over de faciliteiten op de campus, waar ze praktisch nooit komen.’

Volgens Wijnheijmer is het zeker nuttig de enquête in te vullen. ‘In het vorige onderzoek gaven medewerkers bijvoorbeeld aan dat ze het sportcentrum de Bongerd veel te druk vonden. Deze klacht was uiteindelijk doorslaggevend voor de bouw van een tweede sporthal.’ Ze hoopt dan ook dat zoveel mogelijk mensen de enquête in gaan vullen. ‘We kunnen misschien niet alles oplossen en soms kost dat ook veel tijd. Maar als we niet weten waar de pijnpunten zitten, kunnen we als Facilitair Bedrijf ons werk ook niet goed uitvoeren.’

De resultaten van het onderzoek worden in januari 2018 verwacht.

Lees ook:


Re:ageer