Science - January 1, 1970

Nieuwe huisstijl

Nieuwe huisstijl

Nieuwe huisstijl

Wageningen UR heeft sinds 10 juni een eigen huisstijl. Projectleider Joost Mogendorff was er ruim een jaar druk mee. Bij een huisstijl komt veel meer kijken dan alleen een beeldmerk ontwerpen. Vaak willen organisaties al hun problemen oplossen in het ontwerp. Het afgelopen jaar moest duidelijk worden waarvoor onze organisatie, Wageningen UR, wil staan. En hoe dat in de organisatie vorm moet krijgen. Als dat duidelijk is, kan een beeldmerk ondersteunend werken. Het was een kostbare operatie, maar Mogendorff hoopt dat een deel van de kosten wordt terugverdiend doordat bijvoorbeeld briefpapier via de pc kan worden gegenereerd. Dat pakt ongetwijfeld goedkoper uit. Mogendorff verwacht een discussie over de esthetische aspecten van het beeldmerk. Dat is bij zo'n operatie onvermijdelijk. Je hebt altijd zo'n dertig procent die het niks vindt. Maar over een paar jaar wil niemand het beeldmerk meer kwijt. Zie ook het katern in het hart van dit Wb. S.V., foto G.A

Re:act