Organisation - January 26, 2017

Carpark at Radix should solve problem

Text:
Roelof Kleis

A two-storey carpark is planned at carpark number 1 at Radix, subject to the approval of the executive board. This will add 200 parking spaces to the number available on campus.

Photo: Guy Ackermans

There is considerable pressure on parking on the northern side of the campus. On a typical weekday, all the spaces are full from early in the morning. This has been the case for some time, but the pressure has increased since the opening of Helix, says Eise Ebbelink, head of Real estate at Facilities & Services.

The arrival of Unilever on campus costs parking spaces in the short term too. Ebbelink: ‘The carparks that we have there now, next to Plus Ultra, will go so we can build on that ground. Other carparks will replace them later, but only once construction is completed.’ In the short term parking needs will be met by building the multi-storey carpark at Radix, near the future northern entrance to the campus. The building will have three storeys of parking space, including the ground floor. The top floor will be open-air.

The new building is currently under design. It will have a green look, says Ebbelink, thanks to wall vegetation and/or the use of wood.’ The carpark’s walls will be parallel with those of Radix along the Droevendaalsesteeg, so the paths along that lane can continue to Axis.

Ebbelink hopes to get the green light from the executive board by the summer. Then building can start in the summer vacation, when the campus is least busy. The building will be under WUR management and parking will be free. The carpark complies with current planning permission so only an environmental permit is needed.

Reactions 6

  • Campus autovrij

    Als je dan toch bezig bent: maak het ding wat extra verdiepingen hoog/diep, zodat alle auto's van de campus er in passen, en zet er een berg leenfietsen neer die je met je WUR card gratis kunt gebruiken. Op de rest van de campus verboden te parkeren (tenzij je een gehandicaptenparkeervergunning hebt). Klaar!

  • Peter

    Niet investeren in stenen voor onderwijs, maar wél investeren in stenen voor auto's...
    De student zal aan deze investering in ieder geval geen voordeel hebben!

  • Jantje

    Kan deze parkeergarage ook voor onderwijsdoeleinden worden gebruikt???

  • Jan

    Wellicht waren de leegstaande kantoren langs de snelweg bij Veenendaal en Ede een betere locatie geweest voor Unilever

  • Jan

    Tijdrovende bezigheid, dat OV? Om de 10 minuten een bus die je in 15 min van het intercity station Ede-Wageningen naar Campus brengt. Er zijn slechter bereikbare universiteiten in Nederland.

  • Jan de V

    Misschien eerst maar eens betaald parkeren invoeren voor iedereen die op < 15 min fietsen woont. Eerste uur gratis. Heel veel mensen wonen letterlijk om de hoek maar komen toch met de auto. Als je die categorie ontmoedigt blijven er meer plekken over voor mensen die van verder komen.

    Helaas is OV naar Wageningen een tijdrovende bezigheid en zijn er amper betaalbare woningen te koop. Veel mensen worden dus min of meer gedwongen om met de auto te komen.

    Of een megastal voor auto's nou zo fijn is... De meeste gebouwen kijken nu al uit op uitgestrekte velden vol met auto's. Kan dat blik niet uit zicht? Misschien is een garage zo gek nog niet. Zet er gelijk een mooi groen dak op, georienteerd op het zuiden, waar studenten en medewerkers lekker kunnen hangen. Er liggen hier kansen!


Re:act